reklama

900 kilometrov. Prežiť a zvíťaziť.

V utorok, hneď ráno po Veľkej noci, začínam 900 kilometrový beh naprieč Slovenskom. Deväťsto kilometrov od Sniny po Bratislavu za 30 dní. Ľahká matematika, v priemere 30 kilometrov behu na deň. Šanca zažiť Slovensko naplno všetkými zmyslami, s jeho krásami i starosťami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Priznávam sa hneď na začiatku, nie som žiadny kenský maratónsky bežec. Pri mojej výške 193 cm centimetrov vážim aktuálne presne 100 kilogramov. Dosť na to, aby táto dlhá cesta bola obrovskou záťažou pre moje kolená, bedrové kĺby či chrbticu. Čítam z tvári mojich kamarátov, ktoré hovoria o obave, či je 900 kilometrov bez jedného voľného dňa na regeneráciu možné fyzicky zvládnuť. Uvedomujem si aj riziká, ktoré na mňa číhajú na našich cestách. Počas nasledujúceho mesiaca budem totiž patriť k veľmi krehkým a najmenej chráneným účastníkom cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo som sa dobrovoľne vrhol na toto „bláznovstvo"? Cesta je súčasťou mojej netradičnej volebnej kampane pred májovými eurovoľbami. Rozhodol som sa pre ňu, pretože chcem lepšie spoznať Slovensko. Pretože si myslím, že politika môže síce niekedy bolieť, ale nemala by zraňovať bežných ľudí. Pretože verím, že o podpore športu a ekologickej doprave by sme nemali na Slovensku iba rozprávať ale ju reálne žiť. Pretože verím, že zaujímavá volebná kampaň nemusí stáť desaťtisíce Eur.

Vrodený optimizmus a tvrdohlavosť už viackrát spôsobili, že som dostal od života „po nose" ale rovnako aj dosiahol menšie či väčšie úspechy. Čo to bude tentokrát neviem, ale už sa veľmi teším. Poctivo som niekoľko mesiacov trénoval a mentálne sa na toto dobrodružstvo pripravoval. Čakajú ma malé, pomaly vymierajúce dedinky na východom a strednom Slovensku, kde je takmer nemožné nájsť si prácu, rómske osady, rozbité komunikácie, nelegálne skládky a tisíce billboardov popri cestách. Ale i krásne lúky a lesy, impozantné hrady a zámky, rozkvitnuté polia, zrekonštruované námestia. Jednoducho dnešné Slovensko so všetkými radosťami i problémami. Zo všetkého najviac však dúfam, že sa na tejto ceste stretnem s vami. Že si so mnou zabehnete niekoľko kilometrov, podáme si ruky alebo sa na seba aspoň usmejeme. To by bol pre mňa najkrajší zážitok a povzbudenie, že sa oplatí bojovať za lepšie Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.: Harmonogram môjho behu môžete nájsť na http://rastobielik.sk/beh-za-silne-slovensko/

Rastislav Bielik

Rastislav Bielik

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Inšpirujú ma šikovní a inteligentní ľudia, obdivujem fungujúce mestá a krajiny. Rád tvorím, som podnikateľ. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu