reklama

Konečne nemusím ísť voliť menšie zlo.

Pri spomienke, že som pred 10 rokmi musel voliť za prezidenta republiky ako menšie zlo ostrostrelca Ivana, len neveriacky pokrútim hlavou. O deväť dní môžem našťastie voliť bez štipca na nose.  V prvom kole som sa dlho rozhodoval medzi 3 dobrými kandidátmi. V druhom pôjdem s radosťou podporiť Andreja Kisku. Prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Vždy som dúfal, že našu krajinu budú viesť dopredu šikovní ľudia, ktorí dosiahli výrazný úspech vo svojej pôvodnej profesii. Nie unavení politici, z ktorých väčšina je už nezamestnateľná v akejkoľvek inej robote, pretože stratili pracovné návyky a schopnosť postarať sa sami o seba.

Andreja Kisku osobne nepoznám. Jeho životný príbeh je však pre mňa takmer dokonalý. Pracovitý chlap, čo najprv rok a pol skúšal zarobiť za oceánom manuálnou prácou 18 hodín denne, dostal nápad a využil dieru na trhu. Ponúkol produkt, ktorý oslovil viac ako 1,3 milióna zákazníkov. Vybudovanú firmu po desiatich rokoch predal konzervatívnej bankovej inštitúcii a predajom zarobil po zdanení viac ako 10 miliónov Eur. Po druhýkrát v živote sa pustil do realizácie veľkej myšlienky a spolu s partnerom založil unikátnu charitatívnu organizáciu, ktorej 100 % príspevkov darcov smeruje priamo prijímateľom pomoci. Všetky náklady na správu charitatívnej organizácie sa transparentne vykrývajú z príspevkoch zakladateľov a ďalších firemných sponzorov. Andrej Kiska jej sám venoval jeden milión Eur. Za osem rokov fungovania sa ani raz nespreneverila svojmu odkazu, dokázala pomôcť tisíckam rodín s onkologickými pacientmi a pritom nesklamať prispievateľov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Africké príslovie hovorí, že kde hovoria činy, slová sú nanič. Výsledky práce Andreja Kisku ma presvedčili. Tisícky rodín, ktorým pomohol cez Dobrého anjela, viac ako milión zákazníkov, ktorí si vďaka Trianglu či Quatru kúpili novú chladničku či práčku na ktorú im v deväťdesiatych rokoch nikto nechcel požičať, tisícky vytvorených pracovných miest a milióny daní odvedených do štátneho rozpočtu. Málo? Ukážte mi ďalšieho kandidáta na akúkoľvek verejnú funkciu na Slovensku, ktorý bol takýto úspešný a zároveň veľkorysý pri pomoci iným a ja budem veľmi vážne uvažovať o jeho podpore.

Adrejovi Kiskovi prajem, aby mu aj tretí veľký projekt v živote vyšiel a v prezidentskom úrade spôsobil rovnaké pozitívne zemetrasenie ako sa mu to podarilo pri podnikaní a charite. Ja som spokojný - nemusím ísť voliť menšie zlo. O deväť dní volím dobro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. 1: Róbert, som pravicový volič a myslím, že úspešnému mužovi pristanú pekné hodinky a dobré auto. Ak však jediným zdrojom príjmov ich majiteľa bol v živote štátny rozpočet a odmeny za jeho tunelovanie, dostanú pre mňa tieto symboly úspechu veľmi trpkú príchuť.

P.S. 2: Za podobne unikátnu myšlienku mikropôžičiek nemajetným ako bol v roku 1996 pre Slovensko Triangel (nakupovanie na splátky bez navýšenia) získal Muhammad Yanus v roku 2006 Nobelovu cenu.

Rastislav Bielik

Rastislav Bielik

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Inšpirujú ma šikovní a inteligentní ľudia, obdivujem fungujúce mestá a krajiny. Rád tvorím, som podnikateľ. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu