reklama

Prečo nevoliť v eurovoľbách.

Vyzerá to tak, že 80 % z tých, čo voliť na Slovensku môžu, sa volieb do Európskeho parlamentu 24. mája nezúčastní. Viete prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Kandidujem vo voľbách do Európskeho parlamentu, bežím 900 kilometrov naprieč Slovenskom a popritom sa rozprávam s ľuďmi. Jednoduchými i vzdelanými, bohatými aj chudobnými, usmiatymi i nahnevanými, so záujmom o politiku aj ako sa niektorí sami charakterizujú - politickými analfabetmi. Zozbieral som zoznam najčastejších zdôvodnení, prečo sa ľudia volieb do Európskeho parlamentu nezúčastnia:

1. Kandidátom ide len o obrovské platy, na nás ľudí sa potom „vykašlú".

2. Našich 13 europoslancov aj tak nič nezmôže, je jedno, kto tam bude.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Sme počas volieb na chate, voliť nepôjdeme.

4. Nebol som voliť ani v prezidentských voľbách, nepôjdem ani teraz.

5. Môj hlas aj tak nič neovplyvní.

6. Kandiduje viac ako 300 kandidátov, neviem si vybrať.

7. Nikoho z kandidátov osobne nepoznám.

8. Žiadnemu politikovi sa nedá veriť, nechodím voliť.

9. Ešte nikdy som nebol voliť, nepôjdem ani teraz.

10. Európska únia je zbytočnosť.

11. Pôjdem voliť, len ak mi nejaký poslanec prisľúbi, že mi bude posielať časť výplaty.

12. Politici si na nás spomenú len pred voľbami, potom aj tak pre nás nič nespravia.

13. Nezaujíma ma to.

14. Som z politiky sklamaný/á, nepôjdem voliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

15. Nemám prácu, voliť nepôjdem.

Možno máte svoje originálne zdôvodnenie, prečo voliť nepôjdete. A možno patríte medzi minoritu, ktorá sa voliť chystá. Medzi tých 20 % oprávnených voličov, ktorí si cenia, že môžu ísť raz za čas vyjadriť svoj názor a ovplyvniť, ktorým smerom sa bude naša krajina a Európa uberať. Medzi uvedomelú menšinu, ktorá si uvedomuje akú veľkú moc má nad politikmi počas volebného dňa. Medzi tých, ktorí si vážia demokraciu a ctia si svoje volebné právo.

Nezáleží, či ste zástanca federalizovanej Európy alebo bojujete za vystúpenie Slovenska z Európskej únie. Či ste zásadne proti dotáciám v poľnohospodárstve alebo voláte po ich zvýšení. Či si myslíte, že Ukrajina a Turecko patria do Európskej únie alebo nie. Či veríte, že výška daní v EÚ by mala byť jednotne harmonizovaná alebo ste presvedčený, že každý štát musí mať možnosť určovať si jej výšku sám. Vo všetkých prípadoch som si takmer istý, že si svojho zástupcu v Európskom parlamente spomedzi 300 kandidátov vyberiete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.: Zlí politici sú volení dobrými občanmi, ktorí nechodia voliť.

Rastislav Bielik

Rastislav Bielik

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Inšpirujú ma šikovní a inteligentní ľudia, obdivujem fungujúce mestá a krajiny. Rád tvorím, som podnikateľ. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu